Monday, August 15, 2011

:: Berbuka Puasa Bersama Kekawan ::

Ini adalah entri copy pasta dari cni, blog aku

Assalammualaikum ols. Sekali lagi aku membuat posting arini. Ni plak nak cerita pasal berbuka posa bersama2 yang telah dirancangkan sebelum ni, dah pon terlaksana. Rasa seronok, puas & suka la sebab dapat gak masak & makan bersama2. Ok meh kita bukak diari majlis.

Jam 8.00 am : Aku & Zura pergi pasar untuk memulakan persiapan. Gmbar persiapan banyak x amik pasal censored.. Hahahaha..

Jam 10.00 am : Sampai kat umah akak aku, kami mula potong daging, siang sotong, potong sayur dan bersihkan ayam.

Jam 12.00 pm : Ati pon sampai untuk menyertai persiapan. Tumbuk cili, bawang segala..

Jam 4.00 pm : Baru la mulakan sesi masak memasak. Sambil tunggu Za datang bawak beras & telur serta cili padi. Nasi kita di sponsor oleh Za ye kawan2.

Pastu tung tang tung tang kat dapo, kol 6 tepon Harith. Suruh beli air batu. Suara Harith baru bangun tido kot. Gile dasat.. Pastu pesan kat diorang suruh datang kol 7 malam je. Sebab seperti yang aku cakap td, proses penyiapan ade banyak yang censored so x sesuai untuk tontonan umum..

So lepas diorang da sampai tu kami pon bersiap2 untuk berbuka. Lepas da kenyang & soalt maghrib, sempat layan cite cina jap sebelum Harith & Aliff balik umah.




Memasing da lapo dan sedia untuk membaham makanan...





Ni jela lauk yang dapat disediakan. Buat kata Harith, lauk pauk ni terlebih garam terlebih gula so cukup la rasenye. He3...

4 comments:

abbthegame said...

terbaik..xperlu kata apa2..senyum...

Lalalililulu said...

kepade azur:
perghhhh dh de belog xgtau seh....

neway ko memng nmpk temok...sekian...^^

nelly said...

bestnya !!!
lazat tuh makanan !

zariffzarifah said...

korang tak gitau kene pakai seragam hitam huhu...