Tuesday, February 11, 2014

Long time ago~

It has been 2 years since the last post was September 2012..

People changed but library remain the same.. 

How are you librarian? any updates? 

I think we should update about our working place here... kak ati in KLMU, razman in IMU, akmal in UiTM and me in Marlborough.. more library..more stories to share.. 

as usual, lulu... any upcoming planning for us? haha...

dah lama tak gelak terbahak2 macam dulu... 

rindu...

eh..my new picture? jangan muntah... hoho




Stay Gorgeous, 
Fiza

Monday, September 24, 2012

~:: Memebersihkan sesawang ::~

Assalammualaikum kawan2..

Waaarrggghhhhh nanges lebat.. Blog ni dah bersawang.. Jomlah korang semua kongsi cerita terbaru yang cambest.. Lama dah tak ade sape nak update.. Za request tukar header blog ni, Hurmm akan dipertimbangkan dengan secepat mungkin la nampaknya...

Tuesday, October 25, 2011

Small gifts

Salam semua...

Amboi tajuk entry omputih gitu.... Jangan terpedaya OK... Aku masih mendaulatkan bahasa ibunda aku yakni Bahasa Melayu...

Aku nak cerita pendek je supaya senang korang faham hehe...

Cerita pertama

Masa aku kat T'ganu untk Majlis Terima Menantu... our Encik Bos SMS aku gitau ade hadiah dekat Bilik CEO... Jenjejeng apakah dia? Entahlah tunggu sampai aku masuk keje baru aku gi ambik... Masa 2 aku tak fikir ape2 pon tapi excited sikit lah (^_^) Buat muka happy yer...

Bila dah masuk kerja aku pun pergilah ke Bilik CEO... Pas2 Puan Nik yg comel menyerahkan sampul coklat kaler coklat kepada aku... Tertera di atasnya Nur Zarifah Salleh dan  Congratulations. Pas mengucapkan terima kasih aku pon blah la dari situ. Buat ape tuggu lame2... Dalam kepala aku mengagak mungkin aku dpat baucer Parkson

Setibanya di Khutubkhanah aka Library ler... Aku pun bukak sampul 2... Jenjejeng siap dgn sound effect kui3... Aku dapat cek CIMB dari Encik CEO... ~(^_^)~  Berapa jumlahnya sila tanya Cik Zura... Sebab dia ada dengan aku pada masa kejadian... Sampai sekarang aku belum cash kan lagi cek tersebut...


Cerita kedua

Hari nie aku dapat small gifts dari our beloved HOD... Dia menyerahkan sampul merah yang bertulis Happy Deepavali... Erk terkedu sekejap.... Pas mengucapkan terima kasih dan tunggu Mr Lui keluar dari pintu Library aku pun bukak sampul tu.... Excited weh hehehe... Kelihatan beberapa helai wang kertas... Berapa jumlahnya dirahsiakan....

Bagi aku small gifts nie cukup bermakna... Tambahan plak pemberian daripada orang atasan... Siapalah aku yg kecil nie kan... Kepada korang cepatlah2 mendirikan masjid... Manetau Encik CEO dgn Mr HOD bermurah hati nak bagi rumah ke kereta sebijik ke hehe....

Ok adios... amigos... Aku nak gi rehat dulu....



~::Wedding Za::~

Assalammualaikum.
Aduh kasian ini belog lama tak update. Aku pun dah lama tak masuk sini. Nampaknya orang lain  pun sama.
Erm banyak sebenarnye cerita yang boleh dikongsi. Tapi tak ada sesapa yang update rupanya.
Kali terakhir kami berkumpul bersama adalah pada hari perkahwinan Zarifah. Berlangsung pada 1-10-11 di Kampar Perak.

Kami bergerak dengan 3 buah kereta dari Cheras. Kereta Saga Fair Lady Aliff, Kereta Myvi Bos dan Cik Viva aku. Dalam kereta Aliff ada Akmal, Harith dan Aliff sendiri, kereta bos pula sudah tentu ada bos dan lady bos a.k.a Kak Peah. Kereta aku dinaiki oleh Fiza, Zura dan aku sendiri.

Planning asalnya bergerak pukul 8 dan singgah breakfast. Tapi kesilapan teknikal menyebabkan kami akhirnya bergerak pukul 9 dan selepas breakfast pukul 10 baru menuju ke Kampar Perak.

Kami sampai ke sana lebih kurang pukul 1. Sampai-sampai je pengantin dah habis makan beradab. Tinggal sesi bergambar je.

Kami disuruh untuk makan dulu. Lepas makan baru lah sesi gambar bergambar. Ok bab gambar nanti aku update ok. Overall semua happy dan best. So sampai sini je update aku. Apa-apa pun tahniah pada pengantin baru. Walaupun update ni dah hampir sebulan sebelum patutnya.

Monday, August 15, 2011

:: Berbuka Puasa Bersama Kekawan ::

Ini adalah entri copy pasta dari cni, blog aku

Assalammualaikum ols. Sekali lagi aku membuat posting arini. Ni plak nak cerita pasal berbuka posa bersama2 yang telah dirancangkan sebelum ni, dah pon terlaksana. Rasa seronok, puas & suka la sebab dapat gak masak & makan bersama2. Ok meh kita bukak diari majlis.

Jam 8.00 am : Aku & Zura pergi pasar untuk memulakan persiapan. Gmbar persiapan banyak x amik pasal censored.. Hahahaha..

Jam 10.00 am : Sampai kat umah akak aku, kami mula potong daging, siang sotong, potong sayur dan bersihkan ayam.

Jam 12.00 pm : Ati pon sampai untuk menyertai persiapan. Tumbuk cili, bawang segala..

Jam 4.00 pm : Baru la mulakan sesi masak memasak. Sambil tunggu Za datang bawak beras & telur serta cili padi. Nasi kita di sponsor oleh Za ye kawan2.

Pastu tung tang tung tang kat dapo, kol 6 tepon Harith. Suruh beli air batu. Suara Harith baru bangun tido kot. Gile dasat.. Pastu pesan kat diorang suruh datang kol 7 malam je. Sebab seperti yang aku cakap td, proses penyiapan ade banyak yang censored so x sesuai untuk tontonan umum..

So lepas diorang da sampai tu kami pon bersiap2 untuk berbuka. Lepas da kenyang & soalt maghrib, sempat layan cite cina jap sebelum Harith & Aliff balik umah.




Memasing da lapo dan sedia untuk membaham makanan...





Ni jela lauk yang dapat disediakan. Buat kata Harith, lauk pauk ni terlebih garam terlebih gula so cukup la rasenye. He3...

Thursday, August 11, 2011

:: Berbuka Puasa Di Restoran Po'Sen ::

Assalammualaikum sahabat handai sekalian. Ok arini aku saje la nak update blog kite yang da bersawang ni kn? Erm semalam aku, Za ngan Zura g berbuka di Restoran Po'Sen. Asalnya kiteorg nak makan buffet malangnye semalam tukang masak kat situ EL plak. So terpaksa la kiteorg makan A La Carte je.. So the choice of menu is Chicken Chop. Sebab ni je yang kiteorg dapat fikir nak makan. So Let's enjoice da pic's..




















Monday, July 18, 2011

Star

Assalamualaikum wbt.

Good day to all.

How are you all..?

I am hoping everyone with a blast each and everyday :)

so, lets focus on the main point.

Again, Library JB is bless with new library accescories.

As I finished climbing the stairs this morning, all the goodies being scrap off by Ms. Fiza.

So, there are some of the 'Stars' which I managed to captured their actioned with my cheap camera (well ta mampoo na pakai Mr S huhuhu).

Behold, 'I present you the 'Star':

Taaraaaa~


The first star; Book Trolley we have all 3 now :)

Old Star: Photostat Machine, just being repaired by the technician because of the feeder problem. Well old dogs need some improvement, but he is okey :)

Star Wars; Lets call this thing, Kaki Gajah ahahhahha :)


How genius :)
 
Now my table are clean and clear :D


Before so messy mehhh..

That all.

Regards,

Ahmad Akmal Mohd Idris

Wednesday, July 13, 2011

Notice Board Library JB..

Assalamualaikum...
Hola...hola...hola...

Hai all,
Boring ni, just nak update pasal library board je..
as usual aku la yang jadi MODEL..kahkahkah



gegeh aku memegang sugar paper ni sementara kemal amik gambo..hahahah


Separa siap..heheheh


Dah siap background...tinggal tampal information jek..


Ok..fully siap....with the information..tapi tak penuh...kitorng update regularly la (usually every week)...


hahaha..kalau kitorng takde keje..
boring sangat..
so update la library board...

Idea asal dari Incik Ahmad Kemal la a.k.a Panda Kurus...

weeeeeeeeeeeeeee... D.O.N.E

Yang Cantik,
~ SITI NOOR AFIZAH MINHAL ~

Thursday, July 7, 2011

First Batch MBBS - Library Friendly Orientation

Tajuk nak gempak kan?

haha.. aku saja bagi tajuk gempak² sebab nak nampak mesra rakyat skit kan.

tak ada la nampak dull sangat.

nie tuan hamba nak berceriter skit.

smalam bdak MBBS yg first batch dah masuk.

akceli dah start hari isnin haritu.

tapi baru hari semalam kelas bersama cikgu Jah dgn cikgu akmal baikhatie tersenarai dalam jadual orentasi MBBS smalam kul 10.

so saje nak bagi korg relax² dengan hadiah halwa mata dengan aktiviti ktrog bwat smalam.

memula kelas, membebel la dekat depan diorg tentang library abcdefg sampai z.

lepas tu ktrog bwat kuiz (yang nie part paling interesting), bagi soalan tanya and suruh diorg tulis dalam kertas.

solan-soalannya berupa:
1. 2 rules library
2. ape yg diorg tak bule bawak dlm library
3. ape itu opac
4 ape 2 service library bagi
5. suruh diorg carik call number berdasarkan author and title
6. suruh diorg carik title ngan author berdasarkan call number
7. suruh diorg define ape itu QS, W, QZ, WL.
8. suruh diorg define call number utk immunology, physiology, biochemistry and surgery
9. mcmane nak log on to e-library
10. ape itu online resources.

alar..

senang jek.

aku bagi diorg bwat nie 20 minit.

skejap jek diorg bwat da siap.

pandai dowh mereka.

ahaha.. menyesal aku tak nak baca buku bio dluw.

bak kate org putih eye candy.

so, enjoy...


apa cikgu buat, awak mesti buat ya murid²..

hana tajima sedang memberikan keterangannya di kandang saksi.. mahkamah ambil keputusan utk berehat selapas mendengar keterangan saksi..

macho man sedang menerangkan sesuatu kepada anak² muridnye..

mak aku kata, jangan sesekali panjat pokok keladi... eh tinggi ek pokok keladi? haha

caiyoukk2....

siap bincang agy jawapan. ceyh mcm exam final lak..

hehe suka diorg mencarik.. tengok la diorg. happy jek carik.

so anyway, diorg enjoy dgn orientation ktorg bwat.

pada masa² depan ktorg akan bwat lagik sbb feeedback okey.

diorg enjoy.

aku pn happy tengok diorg happy.

regards,

Ahmad Akmal

Monday, June 6, 2011

Barang Baik

Saje nak kecow kat geng Library. Sebab kat tempat laen kecow tak make sense kan. Sebab benda yang akan aku tunjuk ialah benda-benda library M.

 
"kat tempat laen kecow tak make sense kan"

Nak citer, yang hari Jumaat lepas 3 Jun 2011, Library M JB telah recieved barang baru. Baru baik. Barang baik ini terdiri daripada barang-barang yang tak berguna bagi orang-orang kampung bandar seri alam ni, tapi berguna la untuk Library M jb. Barang-barang yang di maksudkan ialah laminating machine, cutting board, binding machine, troley dan book end.


Ini ialah cutter board. classic gitu.. board dia dalam bentuk papan...


ini ialah binding machine. hehe. macam typewritter. sumpah aku ta geti guna benda nie.


ini ialah trolley baru ktorg. dua lagi you~~


cuba tengok la kaki sape tu? haha
Pasa hari tu citernye bermula pabila di jb campus nie hujan.... lebat la jugak.. tetibe dapat panggilan daripada guard kata ada lorry barang masuk. ehe.. excited la jugak. hoho. aku pn turun deras meredah hujan yang lebat untuk mengangkat barang-barang di atas. haha. mengarut jek. ta ada la.. lori driver tu yang tolong angkat kan.. so abes citer.
 
 "tetibe dapat panggilan daripada guard kata ada lorry barang masuk"

Selain dari itu.. kat blakang library nie jgak ada kerja-kerja pembikinan tile atau mozek atau lantai atau apa-apa yg korg nak panggil tempat berpijak nye kaki korg tu har.

kerja-kerja pembikinan sedang dalam perjalanan. eh betul ke ayat? haha

Pagi nie tengok sumenya dah siap.. tapi semak-semak jek lagi. abes karpet library kena debu diorg dok pijak-pijak. huhu. oraite. dah habes citer. happy ending story tak cam nie? haha

yg nie pulak ta ada kena mengena dengan orang-orang kampung seri alam ya. pelik la tp gajah nie punya gading cacat sebelah~ huuhuhu
oraite chiow~

Ahmad Akmal

Monday, May 23, 2011

:: Cam Best Jew - Da Lama x Berxtiviti Bersama2 ::

KOrAng2 SuMer, PeRasAn x, BahAwa KiTe yG cAm bEsT jEw nI, dA LamA x aDe xtiViti BerSamA2? sO wAt iS dA nExT xTiviTi??? SugGesTion PlzSzszszsSZ....

Projek makan2...

Finally aku mencatat sepatah dua kata di blog nie hehe... Ok disebabkan xde sape2 nak update maka aku gegeh la upload walaupun benda nie dah berlalu...

Hari: Sabtu (tak ingat tarikh)
Masa: Pukul 3 petang (lepas habis OT)
Lokasi: Apartment kakak Iela
Peserta: AJK Library Cheras + Mahkota Cheras
Tetamu Undangan: Emak dan adik Atie
Yg tak datang: Zura sebab ade hal (Zura ko sentiasa di hati)

Tepat atau tak masa dijanjikan maka kami berkumpul ramai2 di HQ... Sampai je di Apartment kakak Ila bermulalah acara membahagikan tugasan. Semua orang gembira mendapat tugasan masing2 hehe... Dan yg pastinya suasana cukup meriah... Actually nak bt kt swimming pool bawah kondo 2 tapi ade org buat birthday party maka kami bt kat rumah kakak Iela. Kredit to Eila and kakak dia. TQ...

Muka masing2 super exticed...
Sesi membuka hamper. Bacaan doa dibacakan oleh Harith. Ustaz Kemal x dapat diimport dr JB. Hahaha kemal jgn marah.... 
 
Selame nie tgk je akhirnya dpt mkn weeee
Tengok muka semua orang excited memandang hamper 2. Ye sebab cokelat ferero rocheee memanggil2 utk di ngap (makan)... Masing2 dok nak cop jajan and bekas tin. Sape tak suke benda free wehhhh... Semua dok keliling hamper... Meleleh air liur tgk jajan...


Nak amek mane yer? Nak semuaaaaa
OK sesi meleraikan jajan dari hamper. Banyak benor selotepnyer... Orang pompuan mmg pro la bab camnie... Sape nak booking hamper raya tahun depan boleh contact Iela and Atie ye... Ops lari tajuk...

Iela, Atie dan tetamu jemputan
Ok selama nie tak pernah tengok family Atie.... maka jenjejengggg diperkenalkan Aien adik kpd Atie... Aliff ko tak boleh ngorat yer... Usyar kakak dgn emak dia dulu... Aien nie rajin... Dia dok kat dapur nolong masak mee goreng...

Chef jemputan
Kami semua gotong royong dok dapur. Mee goreng tu ada air tangan semua orang la... Pergh mee goreng Atie memang terbaik la... Cepat2 masuk la meminang... Haha promote jap... Sorry xde gambor mee goreng sbb sedap sangat... lain kali Atie buat mee goreng lagi tempek gambor...

nyum2 yummy....
Sesi pembahagian jajan, cokelat, biskut dll... Semua orang dapat don't worry. Mintak maaf orang Johor tengok gambor jelah yer... Takpe raye nanti dapat hamper. Doa2kan lah... amin...

Ok nie benda yg aku dapat. Dgn pati Ikan + Ayam aku angkut sekali hehe... Yang lain dah masuk perut aku...

Sekian sahaja laporan aku kali nie. Next xtvt coming soon... Harap HQ, MC and Jb dapat bergabung... Meletoppppppp gitu....